type='text/javascript'/> Jeling2 Pandang2: kes buang bayi menjadi2.

Nuffnang Ads

Thursday, April 1, 2010

kes buang bayi menjadi2.

kes buang bayii sekarang semakin tidak terbendungkan.

sedih. bayi -bayi yang tidak berdosa, tersentuh hati

ibu kemanakah perginya....naluri keibuanmu
ayah sampai hatimu , terhapuskah kemanusiaanmu
aku dilahirkan
melihat dunia
penuh kekejaman
saat teman lain disambut azan senyum tawa sanak saudara.
aku?
dibiarkan
kesejukan, di tangga surau
kesakitan aduh tanganku, gerangan apakah yang menggigit
ibu tolong rasa tercabut nyawaku
ayah jangan tinggal daku
aku tak rela berpindah dari rahim ibu yang damai
ke tong sampah yang busuk berbau
dihurung semut digonggong anjing
Tuhan aku redha
hanya di sini hayatku
dipertemukan dengan insan yang melahirkanku
hanya seketika
kasihanilah mereka
ya tuhanku
sebagaimana mereka mengasihani aku
sewaktu aku masih kecil.amiin.

No comments:

Post a Comment