type='text/javascript'/> Jeling2 Pandang2: Belasungkawa

Nuffnang Ads

Wednesday, August 4, 2010

Belasungkawa

Ramadhan bakal menjelang.  Tatkala menanti dalam debaran dan penuh keterujaan akan ketibaannya, diri dikejutkan oleh pemergian ke rahmatullah bekas anak murid dan juga sahabat baik kepada anak sulungku.  mereka berdua sebenarnya dalam pergelutan untuk menghadapi ujian PMR hujung tahun ini.


D.A. pergimu dalam keadaan yang tidak disangka.  keputusan peperiksaan yang lalu menunjukkan peningkatan memberikan seribu harapan yang cerah pada masa harapan.  namun Allah lebih mengasihimu. DA.  pemergianmu sangat mudah, tanpa sebarang sakit berlarutan, mulia kerana mengadap ilahi dalam keadaan menuntut ilmu. malah DA pada hari2 akhirnya menuntut maaf daripada seberapa ramai kenalannya termasuk guru dan rakan-rakan.

DA dalam linangan airmata cikgu doakan semoga DA aman di sana, dan ditempatkan dalam kalangan mereka yang beriman.  semoga anak cikgu tabah menghadapi hari muka tanpa DA disisinya.

Sehari selepas pemergian DA sekali lagi berita sedih diterima.  Pemergian ke rahmatullah bekas guru yang mengajar saya semasa di tingkatan 3.  terkilan rasa hati kerana tak sempat menziarahinya dihospital.  Guru yang banyak berjasa ini,  budimu ke kenang sehingga ke akhri hayat tak terbalas rasanya jasa dan pengorbanan cikgu.  Hanya kepada Allah, yang dapat membalas segal kebaikan cikgu..

Buat keluarga yang kehilangan insan tersayang pada 2 dan 3 Ogos, takziah diucapkan, tabahkanlah hati,  semoga Allah membantu anda menghadapi kehilangan insan yang amat disayangi. AL FATIHAH..   

No comments:

Post a Comment